czyli
SPOTKANIA, PRELEKCJE, WARSZTATY…
Kontakt: lukasz@isladelsol.pl
Telefon? Staram się, ale nie zawsze mogę odebrać.
Jakie są tematy spotkań i w jakim wieku powinni być uczestnicy?
* Afryka Kazika – szkoła podstawowa
* Machiną przez Chiny – szkoła podstawowa
* Dziadek i niedźwiadek, czyli o misiu Wojtku z Armii Andersa – szkoła podstawowa i średnia
* Ocean to pikuś, czyli opowieść o Olku Dobie – dla każdego
* O Mongolii, czyli wyprawa niesłychana Benedykta Polaka – szkoła podstawowa
* Wokół świata na wariata – szkoła podstawowa
* Co hrabia porabia? czyli o Pawle Edmundzie Strzeleckim i Australii – szkoła podstawowa
* O Kazimierzu Nowaku i jego Afryce – młodzież i dorośli
* O podroży Haliny Korolec-Bujakowskiej motocyklem do Chin – młodzież i dorośli
* Drzewo. Podróż w świat słowiańskich mitów – klasy V-VIII, liceum
Ile dzieci może uczestniczyć w spotkaniu?
Najlepiej udają się spotkania dla nie więcej, niż ok. 60-80 bąków.
Jakie są wymagania techniczne?
Potrzebny jest rzutnik oraz ekran lub biała ściana do wyświetlenia prezentacji multimedialnej. Stolik. Krzesło. Czasem przydaje się kubek herbaty. Czasem szczotka na długim kiju.
Jak długo trwa spotkanie i czy może odbyć się więcej niż jedno spotkanie?
Spotkanie trwa ok. 45-60 minut. Można zaplanować 2 lub max 3 spotkania w ciągu dnia
Jaki jest koszt spotkania?
Koszt spotkania zależy od wielu czynników, w tym od odległości od Poznania.
Gdzie?
Uprzejmie proszę o nieorganizowanie spotkań w salach gimnastycznych i na korytarzach.
Coś jeszcze?
Na spotkanie z niedźwiedziem Wojtkiem dzieci mogą przynieść pluszowe misie, na spotkanie z Afryką Kazika pluszowe afrykańskie zwierzaki (czyli tygrysów nie przynosimy).
◊ ◊ ◊
Safari na sawannie:
Machinowe i mongolskie kolorowanki:
WARSZTATY SŁOWA
Każdy z nas każdego dnia opowiada historie.
Znajdź słowo i opowiedz swoją historię.
Pewnego jesiennego dnia niespodzianie uzmysłowiłem sobie, że przez wszystkie lata edukacji szkolnej nikt nie nauczył mnie (a nawet nie próbował) opowiadania historii. W kółko pisałem rozprawki, uczyłem się dowodzić, że mam rację. Ale jak ciekawie coś opowiedzieć? Jak dobierać słowa? Co ująć w opowieści, a co pominąć? Czym jest zwrot akcji, a czym pointa? Jak sprawić, by to, co mamy do przekazania było interesujące? Takiej lekcji nie pamiętam. Sam musiałem szukać odpowiedzi na wszystkie pytania.
A może, pomyślałem, poszukać by wspólnie…
Eksperyment o nazwie Warsztaty Słowa rozpocząłem na Placu Wolności w Poznaniu w październiku 2012 roku. Wzięły w nim udział poznańskie dzieci. Każde z nich przyniosło ze sobą jedno słowo. Wspólnie ułożyliśmy opowieść. Podczas kolejnych warsztatów powstawały kolejne. Zabawa była pyszna. A czy się udało? Czy historie są ciekawe? Oceńcie sami. Znajdziecie je na specjalnej podstronie, czyli TUTAJ.
Z serdecznymi pozdrowieniami!
Dzień dobry, panie Łukaszu tu Ewa Stawińska ze Szkoły Podstawowej nr 9 , Wrocław Foka – pomnik :)
Przystepujemy do projektu „Kenia podajmy sobie ręce” karatoryjnego, jeżeli się uda to czy będziemy mogli go zrealizować z udziałem Pana w naszej szkole, żeby było coś o Afryce na podstawie książki „Afryka dla Kazika” i „Wokół świa na wariata” w kwietniu 2024, oczywiście odpłatnie. Proszę o pilną odpowiedź. Ewa
Ps. Jeśli nie przyjmą projektu, to niestety propozycja nie będzie aktualna :) Aczkolwiek mam nadzieję, że w następnym roku szkolnym nasza szkoła będzie Pana gościć.
Pozdrawiam. Ewa